Na zajęciach często korzystamy z metody ruchu rozwijającego W. Sherborne, która zakłada posługiwanie się ruchem jako narzędziem wspomagania rozwoju psychoruchowego dziecka i terapii zaburzeń tego rozwoju. Wykorzystujemy liczne pomoce edukacyjne mające na celu stymulowanie pracy lewej półkuli mózgu, odpowiedzialnej za nabywanie oraz przetwarzanie systemu językowego dziecka. Z każdym dzieckiem staramy się budować indywidualną relację opartą na poczuciu bezpieczeństwa i zaufaniu.
W trakcie terapii wykorzystywane są także elementy sztuk plastycznych. Dzieci bardzo pozytywnie reagują na tego typu zajęcia, odprężają się, chętnie wykonują prace plastyczne, potrafią skupić uwagę i mają motywację do ukończenia swoich prac.
Ogólne cele pracy psychologicznej to m.in.:
- stymulowanie ogólnego rozwoju dziecka;
- wyrównywanie deficytów rozwojowych i harmonizowanie rozwoju;
- kształtowanie kontaktów społecznych i nauka zachowań społecznie akceptowanych;
- nauka umiejętności przebywania w grupie oraz opanowania umiejętności wspólnej zabawy i pracy;
- pomoc dziecku w uwalnianiu się od zachowań niepożądanych (sensoryzmów, zachowań agresywnych);
- wzmacnianie poczucia własnej wartości dziecka;
- ćwiczenie koordynacji słuchowo-wzrokowo-ruchowej;
- wykształcenie motywacji do komunikowania się.